Ledige stillinger
Studiepraktik
Museum for Papirkunst tilbyder studierelateret praktik, fx indenfor markedsføring, multimediedesign, grafisk design, butik, formidling, kunst & kulturarbejde, kommunikation eller udstilling. Som studiepraktikant vil du indgå i et lille men velfungerende team, der står for museets udstillinger og events. Du vil få en stor grad ansvar, medbestemmelse og flexibilitet.
Opgaver, studiepraktikken kan indeholde
› Opdatering af hjemmesider
› Opdatering af sociale medier
› Opsætning af online nyhedsbreve
› Produktion af pressemeddelelser, nyheder og artikler
› Design og produktion af flyers, annoncer og plakater
› Organisering og effektuering af events
› Deltagelse i den daglige drift
› Udstillingsproduktion
› Udarbejdelse af formidlingsmateriale og udstillingstekster
› Deltagelse i udstillingsombygninger
› Kommunikative ad hoc-opgaver
› Produktion af infofilm
Vi tager udgangspunkt i dine interesser og tilrettelægger sammen arbejdsopgaverne.
Hvad kræver det af dig?
Du er i gang med en videregående uddannelse, og praktikforløbet indgår som del af uddannelsen. Det er fordel, hvis du har interesse for og viden om samtidskunst, men det er ikke en forudsætning.
Studiepraktik på museet er meget alsidig, og du vil komme til at have ansvar for flere forskellige projekter, som regel samtidig. Vi søger derfor en initiativrig person, der kan arbejde selvstændigt, samvittighedsfuldt og struktureret. Du har øje for detaljer, men mister aldrig overblikket og er ikke er bange for også at smøge ærmerne op og hjælpe os med de mange ad hoc opgaver, der også er en del af hverdagen i museet. Du er tillige god til at kommunikere, både skriftligt og mundtligt, og mestrer dansk såvel som engelsk.
Som praktikant kan vi tilbyde dig:
› Ansvar, medbestemmelse, flexibilitet
› En masse erfaring med spændende, studierelaterede opgaver.
› Erfaring indenfor projektstyring, udvikling og events.
› Mulighed for at få den arbejdsrelaterede erfaring, som der er brug for i dit fremtidige arbejdsliv.
› At du bliver en del af et passioneret team.
Praktisk info om ansættelse
og ansøgning
Ansøgningsfrist: Løbende.
Start: Løbende.
Periode: Minimum 3 måneder eller efter studieordning.
Løn: Stillingen er ulønnet.
Antal timer:
Der er tale om ca. 30 timer / 4 dage om ugen, men vi tager selvfølgelig hensyn til praktikantens forpligtelser i forhold til studiet fx. projekter og eksaminer.
Ansøgninger:
Ansøgninger til stillingen som praktikant med markedsføring, multimediedesign, grafisk design og udstillingsarbejde som primære arbejdsområder sendes til info@museumforpapirkunst.dk. For spørgsmål angående stillingen kan du ringe på 6012 9492.
Virksomhedspraktik
Museum for Papirkunst modtager gerne virksomhedspraktikanter. Send os en ansøgning, kom ind forbi eller ring til os. Vi forventer at du er serviceminded, venlig, mødestabil og flydende i dansk, kompetent i engelsk og gerne tysk. Alle kompetencer er velkomne til at søge, som oftest har vi brug for kompetencer indenfor: grafisk fremstilling; salg og kundeservice; køkken og café; teknik; event-management; rengøring og vedligehold. Vi modtager løbende praktikanter.
MUSEUM FOR PAPIRKUNST SØGER KUNSTFAGLIG KOORDINATOR
Museum for Papirkunst er Nordens eneste specialmuseum for papirkunst. Museet ligger i Blokhus, har 22.000 besøgende årligt og er i rivende udvikling.
I samarbejde med BIG-arkitekter – Bjarke Ingels Group planlægges ombygning og udvidelse af den eksisterende museumsbygning læs her
Ud over museets permanente samling, vises 2 særudstillinger hvert år.
Museet har en nordisk og international satsning og tilbyder bl.a. vandreudstillinger og samarbejde med museer og gallerier rundt omkring i verden.
Museets stab består af dedikerede medarbejdere som brænder for at udbrede kendskab til papirkunst i verdensklasse og for at give museets gæster berigende oplevelser ud over det sædvanlige.
Du får en enestående chance for at blive en vigtig medarbejder i udviklingen af Museum for Papirkunst i en framtidig ikonisk bygning.
Kunstfagligkoordinator er ansvarlig for fondsansøgninger, udstillinger, formidling og produktionsmæssige opgaver. Stillingen kræver derfor evne til at arbejde effektivt samt gode projektlederkompetencer.
Arbejdsopgaver
• Ansvarlig for formidlings-og udstillingsvirksomhed
• Fondsansøgninger
• Produktionsplanlægning, kontrakter, transport, forsikring, konservatorrapporter, låneaftaler, mv.
• Montering og tekstproduktion
• Varetagelse af sociale medier af udstillinger
• Deltage i den daglige praktiske og administrative opgaveløsning ved museet
Kvalifikationer
• Relevant akademisk uddannelse indenfor det kunstfaglige felt eller tilsvarende
• Erfaring med og interesse for fondsarbejde
• Administrativ-og projektledelses erfaring er en fordel.
• Behersker flydende - skriftlig og mundtlig dansk og engelsk
• Erfaring med tekstredigering samt billede-og lydredigering er en fordel
• Evne til fleksibilitet, selvstændigt arbejde og gennemføring af projekter
Løn og Ansættelsesvilkår
Ansættelse i fuld stilling (37 timer). Tiltrædelse 2. december 2024 eller snarest herefter. Løn og ansættelsesvilkår efter overenskomst
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er mandag 4. november 2024.
Ansøgning med bilag sendes i en samlet pdf på max 2 MB til: info@museumforpapirkunst.dk
Ansøgningsinterviews forventes gennemført i uge 46 og 47
For yderligere oplysninger kontakt direktør Bit Vejle www.bit@papercutart.no eller telefon 21696740
Kørekort: B almindelig bil